Wat is goed onderwijs - Bijdragen uit de onderwijssociologie deel 5

Artikel 7 van 244
€ 12,00 (inclusief btw)
Voorraad 1 stuk
Overzicht

Niet iedereen denkt bij de vraag 'Wat is goed onderwijs?' meteen aan de economie. Toch is de economische wetenschap de laatste tijd een grotere rol gaan spelen in de discussie over onderwijs. Dat is geen toeval. Het belang van kennis in onze maatschappij neemt steeds verder toe. Economen beschouwen het volgen van onderwijs als investering in menselijk kapitaal, dat de belangrijkste grondstof vormt voor de economie. Mensen besteden een aanzienlijk deel van hun leven aan het volgen van onderwijs en andere vormen van leren (bijvoorbeeld op de werkplek). De investeringen in onderwijs en scholing zijn in de afgelopen decennia dan ook sterk gestegen. Dit maakt de vraag of deze uitgaven ook leiden tot de optimale onderwijskwaliteit steeds urgenter. Economie is de wetenschap van keuzes maken met schaarse middelen en naarmate het onderwijs beter wordt, worden subtiele afwegingen steeds belangrijker om keuzes voor meer onderwijs te kunnen onderbouwen en om de kwaliteit nog verder te verbeteren. In deze bundel worden keuzes waar onderwijsaanbieders en gebruikers van onderwijs mee te maken hebben vanuit verschillende economische perspectieven tegen het licht gehouden. De auteurs hanteren in hun bijdragen uiteenlopende uitgangspunten en ideeën. Maar hoe dan ook, alle antwoorden hebben consequenties voor het professioneel handelen van leerkrachten.

Om even bij stil te staan...

OOSTERBEEK
Waar de Airbornes daalden...

Oosterbeek - Verleden, heden en toekomst...

AIRBORNE
Overdenkingen

ARNHEM, GEZIEN

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.
© 2015 - 2025 Doornweerdje | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel

Menu